به گزارش روابط عمومی نیروگاه طرشت، آهی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه طرشت گفت: پس از بریده شدن روتور تحریک واحد 2 بخار در ساعت 20:20 مورخ 99/04/30 ، واحد مذکور به صورت اضطراری از مدار خارج گردید.
از همان لحظه با پیگیری های مستمر توسط همکاران پشتیبانی و حضور همکاران اداره تعمیرات الکتریک در شرکت پیمانکار ، روتور تحریک رزرو پس از انجام عملیات آماده سازی و تایید تست مگر و Hipot توسط حوزه معاونت مهندسی نیروگاه در تاریخ 99/05/01 به سمت نیروگاه گسیل شد.
ایشان در ادامه گفتند: در ساعت 21:15 روتور تحریک وارد نیروگاه شد و بلافاصله همکاران اداره تعمیرات الکتریک و مکانیک مشغول مونتاژ سیستم تحریک و تنظیمات یاتاقان انتهایی شدند و پس از اتمام کار و طی مدت مجاز در حالت ترنینگر و صدور بهره برداری در ساعت 4:24 بامداد 99/05/02 با شبکه سراسری پارالل گردید.